REKLAMAČNÍ ŘÁD – VYTKNUTÍ VADY A UPLATNĚNÍ PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

REKLAMAČNÍ ŘÁD
I. OBECNÉ USTANOVENÍ

  1. Tento reklamační řád se vztahuje na služby poskytované v oblasti poskytování služeb v oblasti elektroinstalací a zednických prací poskytovateli níže uvedenými.
  2. Zkratka „OZ“ znamená zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
II. KONTAKTNÍ ÚDAJE

Zákazník (smluvní strana), případně uživatel (osoba třetí, v jejíž prospěch byla smlouva uzavřena) mohou vytknout vadu a uplatnit právo z vadného plnění v provozovně případně i v sídle poskytovatele, kterým je ELKB mont s.r.o., IČ: 17944554, sídlem Velké Valy 236/18, Nymburk, 288 02, e-mail: info@elkbmont.cz.

III. ZPŮSOB VYTKNUTÍ VADY A UPLATNĚNÍ PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

  1. Vytknutí vady a zvolení práva z vadného plnění, které zákazník či uživatel uplatňuje, je potřeba uplatnit písemnou formou, a to buď v listinné podobě, doručené na výše uvedenou adresu nebo v elektronické podobě e-mailovou zprávou zaslanou na výše uvedenou e-mailovou adresu, a to bez zbytečného odkladu (vykládáno zpravidla do 7 dnů), kdy měl možnost vadu plnění zjistit. V případě, že není vada vytknuta bez zbytečného odkladu, soud zákazníkovi k námitce poskytovatele nepřizná práva z vadného plnění.
    1. Zákazník či uživatel je povinen sebe či smluvní vztah nějakým způsobem identifikovat, například uvedením jména, příjmení.
    2. Poskytovatel je povinen spotřebiteli (zákazníku/uživateli) vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje.
  2. Vytknutí vady musí obsahovat označení vady, nebo jak se vada projevuje. Plnění je vadné zejména pokud plnění neodpovídá účelu smlouvy.
  3. Zákazník či uživatel je povinen bez zbytečného odkladu (do 3 dnů) od vytknutí vady, pokud již tak neučinil, zvolit jaké právo uplatňuje. Těmito právy jsou:
    1. Při vadném plnění, které je podstatným porušením smlouvy (výklad dle § 2002 OZ):
      • poskytnutí náhradního předmětu plnění (lekce),
      • přiměřenou slevu připadající poměrně na danou lekci z ujednané ceny služby,
      • odstoupit od smlouvy.
      První dva způsoby uplatnění práva mohou být žádány společně, to platí i pro uplatnění práva 3. způsobem.
    2. Při vadném plnění, které je nepodstatným porušením smlouvy:
      • přiměřenou slevu připadající poměrně na danou lekci z ujednané ceny služby
    3. Změna volby práva bez souhlasu poskytovatele je možná jen tehdy, žádal-li zákazník/uživatel nápravu vady, která se ukáže být neodstranitelná.
    4. Dokud zákazník či uživatel neuplatní (nezvolí) právo na slevu či neodstoupí od smlouvy, může poskytovatel napravit vadu sám od sebe vhodným způsobem, nesmí tím však způsobit nepřiměřené náklady zákazníku či uživateli.
    5. Nezvolí-li zákazník/uživatel své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy.
IV. VYŘÍZENÍ REKLAMACE – ZPŮSOB, LHŮTY, PRÁVA A POVINNOSTI

  1. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se zákazníkem/uživatelem nedohodne na delší lhůtě. Po marném uplynutí této lhůty může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
  2. V případě oprávněné reklamace má reklamující nárok na náhradu účelně vynaložených nákladů.
  3. V případě, že poskytovatel shledá reklamaci neoprávněnou, není tím dotčeno jeho právo využít ochrany svého práva u příslušného orgánu veřejné moci.
  4. Poskytovatel vydá (v písemné formě) potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení nápravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
Tento reklamační řád je platný a účinný od 20. 1. 2024.

REKLAMAČNÍ FORMULÁŘ

Jméno a příjmení:
Adresa:
Kontakt:

Věc: Reklamace

Já ___________________ (jméno a příjmení) jakožto zákazník, 
tímto reklamuji vadné plnění ze smlouvy o poskytnutí těchto služeb:
___________________________________ 
uzavřených dne ________________________________.

Důvod reklamace:

Požadovaný způsob vyřízení:
a) poskytnutí náhradního předmětu plnění (lekce),
b) přiměřenou slevu připadající poměrně na danou lekci z ujednané ceny služby,
c) odstoupit od smlouvy.

V ________________________________ dne ________________________________.

S pozdravem
________________________________
(vlastnoruční podpis)
Vyhledávání