Všeobecné obchodní podmínky

Abychom věděli, co od sebe můžeme čekat a jak vše může probíhat. Ve většině případů se snažíme našim klientům vyjít vstříc. Základy spolupráce je ale nutné přesně definovat, a k tomu slouží obchodní podmínky. Věřte, že se s námi dá domluvit skoro na všem.
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) upravují práva a povinnosti smluvních stran a práva třetích osob, v jejichž prospěch se smlouva uzavírá.
Na jedné straně vždy stojí jeden z poskytovatelů níže specifikovaných a na straně druhé zákazník, jenž je označován před uzavřením smlouvy jako „zájemce“. Třetí osoba, v jejíž prospěch byla smlouva uzavřena, není smluvní stranou a je dále označována jako „uživatel“. Pokud zde není třetí osoby, tak se za uživatele služby považuje zákazník, který je smluvní stranou. Poskytovatelem je právnická osoba ELKB mont s.r.o.

I. ÚDAJE O PROVOZOVATELI A POSKYTOVATELÍCH SLUŽEB

  1. Provozovatelem stránek www.elkbmont.cz je právnická podnikající osoba ELKB mont s.r.o., IČ: 17944554, sídlem Velké Valy 236/18, 288 02 Nymburk, e-mail: info@elkbmont.cz (dále jen „provozovatel“).
  2. Poskytovatel služeb (dále zejména jen jako „poskytovatel“) níže specifikovaných je právnická podnikající osoba ELKB mont s.r.o., IČ: 17944554, sídlem Velké Valy 236/18, 288 02 Nymburk, e-mail: info@elkbmont.cz.

II. CHARAKTER POSKYTOVANÝCH SLUŽEB – PŘEDMĚT PLNĚNÍ SMLOUVY

  1. Předmětem plnění je možnost zákazníka/uživatele využít služby v oblasti elektroinstalací a kompletních rekonstrukcí objektu v ujednaném termínu (případně ujednaném během trvání smluvního vztahu), a to zejména v oblastech (dále také jen jako „služby“):
    • elektroinstalace
    • instalatérské práce
    • zednické práce
    • přípojky k FVE
  2. Další informace jsou poskytnuty na stránkách provozovatele www.elkbmont.cz a bližší informace v samotné nabídce zaslané poskytovatelem zájemci o uzavření smlouvy.
  3. V případě zásahu vyšší moci, případně v případě jiné překážky, která má za následek nemožnost poskytovatele poskytnout službu. Pro tyto účely se za zásah vyšší moci považuje jakákoliv mimořádná a neodvratitelná okolnost, která znemožňuje uskutečnění prací, nezávisle na vůli poskytovatele, a kterou nemůže poskytovatel jakýmkoliv způsobem ovlivnit, tj. zejména, nikoliv však výlučně, živelné pohromy, stávky, válka, mobilizace, povstání, výskyt pandemie, uložení plošného zákazu státními orgány nebo jiné nepředvídané a neodvratitelné události.

III. ZPŮSOB UZAVÍRÁNÍ SMLOUVY

  1. Služby uvedené na stránkách www.elkbmont.cz jsou pouze orientační a nepovažují se za nabídku v právním smyslu. Stejně tak není nabídkou či přijetím nabídky odeslání „nezávazné poptávky“ zájemcem, v tomto případě se jedná pouze o výzvu zájemce k podání nabídky poskytovatelem.
  2. Smlouva se uzavírá:
    1. Vyjádřením souhlasu, resp. přijetím nabídky, která byla poskytovatelem zaslaná v elektronické podobě či poskytnuta v listinné podobě zájemci a obsahuje alespoň tyto náležitosti: určení předmětu plnění (zvolená práce), termín a místo vyhotovení, ujednání, jak se určí místo a čas, určení ceny a vyjádření vůle poskytovatele být v případě přijetí nabídky vázán. Tento souhlas lze udělit:
      • jednoduchou telefonickou nebo e-mailovou odpovědí zájemce (např.: souhlasím, přijímám) na e-mailovou zprávu, která obsahuje nabídku poskytovatele,
      • podpisem listinné nabídky v provozovně/sídle poskytovatele,
      • v případě, kdy nedojde k přijetí nabídky jedním z předchozích způsobů, je souhlas s nabídkou udělen okamžikem připsání celé ceny za službu na bankovní účet poskytovatele nebo byla-li smluvena splatnost jednotlivých lekcí ve formě splátkového kalendáře, tak připsáním první splátky na bankovní účet poskytovatele.
    2. Nabídku lze přijmout, a založit tak smluvní vztah ve lhůtě 7 dnů. Nabídka je v této lhůtě 7 dnů odvolatelná, a to do doby, než ji zájemce přijme.
    3. Po uzavření smlouvy pomocí dálkové komunikace následně poskytovatel vydá spotřebiteli písemné potvrzení o uzavřené smlouvě.

IV. ZRUŠENÍ SMLOUVY

  1. Zrušit smlouvu lze:
    • písemnou dohodou zákazníka a poskytovatele,
    • písemným úkonem (odstoupením od smlouvy) dle a/nebo za podmínek těchto VOP či smlouvy (objednávky),
    • v případě, že se po uzavření smlouvy vyskytnou na straně poskytovatele či zákazníka závažné a neodstranitelné překážky bránící splnění závazku (závažnost a neodstranitelnost je zákazník povinen prokázat - např. potvrzení od lékaře),
    • z důvodů uvedených ve smlouvě, v těchto VOP a/nebo v právním předpise, kterým se smluvní vztah řídí.

V. CENA SLUŽEB A ÚHRADA CENY

  1. Cena služby je vždy určena individuálně v nabídce.
  2. Poskytovatel ELKB mont s.r.o. je plátcem daně z přidané hodnoty.
  3. Cenu služby lze uhradit následujícím způsobem:
    • hotově v provozovně/sídle poskytovatele, při úhradě v hotovosti bude plátci vystaven doklad o zaplacení. Zákazník se zavazuje nést náklady, které by mohly vzniknout v souvislosti s úhradou ceny služby.
  4. Zákazník je povinen uhradit cenu služby řádně a včas a to neprodleně po skončení dané poskytované služby. Neuhradí-li zákazník cenu služby, je poskytovatel oprávněn odepřít další plnění ze smlouvy a rovněž vzniká poskytovateli právo na odstoupení od smlouvy.
  5. V případě, že zákazník nesplní svou povinnost uhradit cenu za služby řádně a včas a nemá právo zrušit závazek ze zákonných důvodů nebo důvodů vyplývajících z ujednání stran, nezbavuje jej jeho prodlení povinnosti uhradit cenu služby, která spočívá v poskytnutí možnosti využití služeb. Důvodem k takovému ujednání je zamezení možnosti vzniku újmy poskytovatele spočívající v ušlém zisku, kdy by musel odmítnout nové zákazníky z důvodu nedostatku personálu pro ujednané termíny.
  6. V případě odstoupení poskytovatele od smlouvy z důvodu prodlení zákazníka s úhradou ceny služby vzniká poskytovateli nárok na smluvní pokutu ve výši ceny služby.

VI. PRO SPOTŘEBITELE

  1. Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.
  2. Spotřebitel, který uzavřel smlouvu distančním způsobem, tedy za použití prostředku, který umožňuje uzavřít smlouvu bez současné fyzické přítomnosti stran (internet – přijetím nabídky e-mailem), má právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů od uzavření smlouvy.
  3. Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o poskytování služeb, jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty; v případě úplatné smlouvy toto právo na odstoupení od smlouvy nemá, pokud v přijaté nabídce je po výslovném souhlasu zákazníka služba plněna dříve, nežli 14denní lhůta uplynula. Za výslovný souhlas se považuje přijetí nabídky, která obsahuje první termín plnění v této lhůtě, nebo pokud termín prvního plnění byl domluven mezi stranami či uživatelem po uzavření smlouvy.
  4. Odstoupení od smlouvy a poučení pro spotřebitele
    1. Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od této smlouvy, postačuje odeslat odstoupení od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty, a to jakýmkoli prokazatelným způsobem (např. e-mailem, přes který proběhlo uzavření smlouvy, více v bodě 6.3.3.).
    2. Pokud má spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy a odstoupí od této smlouvy, budou mu vráceny bez zbytečného odkladu platby, vztahující se k neposkytnutým službám, včetně nákladů na dodání, a to nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy poskytovateli došlo oznámení o odstoupení od smlouvy. Pro vrácení plateb bude použit stejný platební prostředek, který byl použit pro provedení počáteční transakce, pokud nebylo výslovně určeno jinak. V žádném případě tím spotřebiteli nevzniknou další náklady.
    3. Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musí spotřebitel o svém odstoupení od této smlouvy informovat poskytovatele služeb, a to formou jednostranného právního jednání (například dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb nebo e-mailem na info@elkbmont.cz).
  5. Poučení spotřebitele o možnosti mimosoudního řešení sporu, a to podáním stížnosti dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele § 20d, subjektem, který je oprávněn spor řešit, je dle stejného zákona § 20e písmene d) Česká obchodní inspekce, sídlem Štěpánská 567/15 120 00 Praha 2 – Nové Město. Více informací je k nalezení na http://www.coi.cz./.
Tím není dotčeno zákazníkovo právo uplatnit svůj nárok u příslušného orgánu veřejné moci (soudu).

VII. REKLAMACE POSKYTNUTÝCH SLUŽEB

  1. Zákazník má právo uplatnit vady u poskytovatele služby. Blíže o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práva z vadného plnění (dále jen „reklamace“), spolu s údaji o tom, kde lze reklamaci uplatnit, dostupné v příloze č. 2 těchto obchodních podmínek – reklamační řád.
  2. Poskytovatel je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Poskytovatel je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení nápravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení nápravy.
  3. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Je-li předmětem závazku poskytnutí služby digitálního obsahu, musí být reklamace vyřízena v přiměřené době s přihlédnutím k povaze digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu a k účelu, pro nějž je spotřebitel požadoval. Po marném uplynutí této lhůty může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.

VIII. OSTATNÍ PRÁVA A POVINNOSTI

  1. Poskytovatel není povinen poskytnout službu, nebyla-li dle ujednání řádně a včas zaplacena.
  2. Služby lze využít jen ve smluvených termínech. Pokud nejsou služby využity do tohoto termínu z důvodu na straně zákazníka či uživatele, tak plnění poskytnuté zákazníkem se nevrací a zákazník je stále povinen uhradit smluvenou cenu.
  3. Plánování termínů probíhá dohodou mezi ELKB mont s.r.o. a zákazníkem.
  4. Zákazník/uživatel má právo omluvit se, nejpozději však ten 12 hodin před sjednaným termínem s tím, že poskytovatel je povinen zajistit náhradní adekvátní termín v co možná nejbližší možný termín. Pokud tak zákazník/uživatel do 12 hodin před sjednaným termínem neučiní, propadá mu daný termín bez náhrady. Z tohoto pravidla je výjimka, prokáže-li zákazník nepochybně, že se uživatel/zákazník nemohl omluvit včas z důvodu spočívajícího v události vyšší moci či nemoci, v případě nemoci je přitom potřeba doložit lékařské potvrzení.
  5. V případě, že poskytovatel, se nedostaví na místo vykonávání služby a absence pracovníka či nemožnost poskytnout službu nebyla oznámena 12 hodin před konáním lekce oprávněnému nebo pracovník nebyl adekvátně nahrazen, má zákazník právo na vrácení poměrné části (připadající poměrně) smluvené ceny zpět.
  6. Zákazník není oprávněn postoupit pohledávku na služby vyplývající z uzavřené smlouvy na třetí osobu bez souhlasu poskytovatele.

IX. ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ A ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ

  1. Poskytovatel shromažďuje a vede aktuální evidenci svých zákazníků (uživatelů), kterým je i zákazníka obsahující osobní údaje (včetně data narození). Poskytovatel je oprávněn zpracovávat tyto údaje manuálně i automatizovaným způsobem sám nebo prostřednictvím třetích osob a tyto údaje v souladu s platnými právními předpisy využívat pro účely právními předpisy stanovenými a/nebo dovolenými, pro účely plnění smlouvy, ochrany svých zájmů a pro další dohodnuté účely.
  2. Zákazník předložením objednávky a/nebo uzavřením smlouvy bere na vědomí, že poskytovatel zpracuje jeho osobní údaje, příp. osobní údaje třetích osob jím poskytnuté, v souladu s NAŘÍZENÍM EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) 2016/679 ze dne 27.04.2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a v souladu se zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů. Poskytovatel zpracovává pouze ty osobní údaje zákazníka (uživatele), které získá v souvislosti se smlouvou a jejím plněním, a to v rozsahu, ve kterém jsou uvedeny ve smlouvě a/nebo v materiálech určených k poskytnutí služby a/nebo ve kterém je zákazník v rámci plnění smlouvy poskytovateli následně poskytne.
  3. Tyto údaje budou poskytovatelem využity k jeho oprávněným zájmům a za účelem plnění smlouvy.
  4. Zákazník zadáním objednávky a/nebo uzavřením smlouvy bere na vědomí, že poskytovatel je v přiměřené míře oprávněn zasílat obchodní sdělení a informovat jej o produktech ze své nabídky a z nabídky svých sesterských a spolupracujících společností, tyto produkty mu nabízet a případně zjišťovat jeho spokojenost se stávajícími produkty.
  5. Zákazník bere na vědomí, že může kdykoliv bez udání důvodů zrušit zasílání obchodních sdělení a je seznámen se svými právy, především pak
    • právem na přístup ke všem svým osobním údajům, které jsou poskytovatelem zpracovávány,
    • právem požadovat opravu, výmaz nebo omezení zpracování osobních údajů,
    • právem vznést u poskytovatele námitku týkající se zpracování osobních údajů,
    • právem podat stížnost u státního dozorového úřadu, jímž je Úřad pro ochranu osobních údajů.
  6. Zákazník zadáním objednávky a/nebo uzavřením smlouvy stvrzuje, že se seznámil s Pravidly zpracování osobních údajů poskytovatelem na stránkách poskytovatele.
  7. Zákazník bere na vědomí, že má v případě dotazů ke zpracování osobních údajů poskytovatelem možnost kontaktovat poskytovatele na e-mailové adrese info@elkbmont.cz.

X. ZVLÁŠTNÍ UJEDNÁNÍ

  1. Zákazník je povinen vyvarovat se vůči poskytovateli všech dalších případných forem nekalé soutěže a jakéhokoliv jednání, které by bylo na újmu poskytovatele.
  2. V případě, že zákazník některou povinnost uvedenou v tomto článku VOP poruší, je povinen zaplatit poskytovateli smluvní pokutu v maximální výši až 20 000 Kč za každý jednotlivý případ porušení povinnosti, a to i opakovaně. Poskytovatelem zákazníkovi vyúčtovaná smluvní pokuta je splatná do 15 dnů od doručení jejího vyúčtování. V případě, kdy způsobená škoda převyšuje sjednanou výši smluvní pokuty, vzniká poskytovateli nárok na náhradu takové škody co do výše rozdílu mezi výší způsobené škody a výší smluvní pokuty.

XI.PRAVIDLA ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

(OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ, JEJICH SPRÁVA, ZPRACOVÁNÍ A POUČENÍ O PRÁVECH)

  1. Ochrana osobních údajů uživatele, který je fyzickou osobou, je poskytována Nařízením GDPR Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné Nařízení GDPR o ochraně osobních údajů) známé pod zkratkou GDPR (dále jen „GDPR“). Správcem a zpracovatelem osobních údajů poskytnutých přes „kontaktní formulář“ na stránkách www.elkbmont.cz je jejich provozovatel, a to podnikající právnická osoba ELKB mont s.r.o, IČ: 17944554, sídlem Velké Valy 236/18, 288 02, Nymburk, e-mail: info@elkbmont.cz.
  2. V jiném případě, kdy jsou osobní údaje poskytnuty jiným způsobem, je správcem a zpracovatelem ten subjekt, který je uveden v listinném poučení či uveden v nabídce jako poskytovatel služby. Zájemce (zákazník) a případně uživatel, který není stranou smlouvy (dále také jako „subjekt údajů“):
    • Bere na vědomí zpracování osobních údajů a v případě, že je jeho souhlas vyžadován, tak i souhlasí se zpracováním těchto svých a případně osobních údajů třetí osoby „uživatele“ služeb, který není stranou smlouvy v rozsahu: jméno a příjmení, adresa bydliště, adresa elektronické pošty (e-mailová adresa), telefonní číslo a případně i identifikační číslo, daňové identifikační číslo (dále vše vyjmenované jen jako „osobní údaje“).
    • Poskytnutím údajů o třetí osobě má poskytovatel za to, že je zákazník oprávněn tyto údaje poskytnout a případně udělit souhlas s jejich užitím. Předpokládá se, že zákazník jedná zpravidla v rámci zákonného zastoupení. Bere na vědomí, že poskytnutí osobních údajů je dobrovolné, a potvrzuje správnost a pravdivost uvedených údajů. Bere na vědomí zpracování osobních údajů poskytovatelem, a to pro účely jednání o uzavření smlouvy o poskytování služeb, realizace práv a povinností plynoucích z uzavřené smlouvy a pro dodržení právní povinnosti správce. Souhlasí s využitím e-mailové adresy pro účely zasílání informací, obchodních sdělení a nabídek zákazníkovi (zájemci). Tento souhlas je kdykoli odvolatelný, a to prostou odpovědí na e-mail, ze kterého mu obchodní sdělení přišlo, případně na kontakt, který je v obchodním sdělení uveden. Souhlasí s využitím telefonního čísla a e-mailové adresy ke komunikaci s poskytovatelem ohledně plnění služby plynoucí ze smlouvy.
  3. Pokud se zájemce (zákazník, uživatel) domnívá, že zpracování jeho osobních údajů je v rozporu s ochranou jeho soukromého a osobního života nebo v rozporu se zákonem, má tato práva:
    • požádat poskytovatele nebo zpracovatele o vysvětlení,
    • požadovat, aby poskytovatel nebo zpracovatel odstranil takto vzniklý stav, zejména těmito způsoby: blokování, provedení opravy, doplnění nebo likvidaci osobních údajů, je-li žádost subjektu údajů podle výše uvedených bodů shledána oprávněnou, správce nebo zpracovatel odstraní neprodleně závadný stav.
  4. Pokud vznikla v důsledku zpracování osobních údajů subjektu jiná než majetková újma, postupuje se při uplatňování jejího nároku podle zvláštního zákona (občanského zákoníku).
  5. Správce je povinen bez zbytečného odkladu informovat příjemce o žádosti subjektu údajů o vysvětlení a o blokování, opravě, doplnění nebo likvidaci osobních údajů. To neplatí, pokud je informování příjemce nemožné nebo by vyžadovalo neúměrné úsilí.
  6. Požádá-li subjekt údajů o informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu správce povinen tuto informaci bez zbytečného odkladu předat. Obsahem informace je vždy sdělení o účelu zpracování osobních údajů, osobních údajích, případně kategoriích osobních údajů, které jsou předmětem zpracování, včetně veškerých dostupných informací o jejich zdroji, povaze automatizovaného zpracování v souvislosti s jeho využitím pro rozhodování, jestliže jsou na základě tohoto zpracování činěny úkony nebo rozhodnutí, jejichž obsahem je zásah do práva a oprávněných zájmů subjektu údajů. Správce má právo za poskytnutí informace požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí informace, příjemci, případně kategoriích příjemců.
  7. Subjekt údajů má právo obrátit se přímo na Úřad pro ochranu osobních údajů nebo jiný orgán veřejné moci k uplatnění a domožení se ochrany svých práv. Údaje mohou být zpřístupněny pouze pověřeným zaměstnancům poskytovatele za účelem uskutečnění práv a povinností ze smlouvy, tito zaměstnanci jsou vázáni mlčenlivostí, případně třetím osobám na základě zákona. Údaje a dokumenty s nimi spojené budou uchovány a zpracovány nanejvýše po dobu 5 let od uzavření smlouvy, resp. po dobu nutnou ke splnění zákonných povinností a ochraně svých práv.
  8. Toto se netýká e-mailu, který slouží k zasílání obchodních sdělení, zde je tento údaj uchován a zpracováván do doby, než subjekt údajů odvolá souhlas.
  9. Poskytovatel bude zpracovávat osobní údaje v elektronické podobě automatizovaným způsobem, nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem.
  10. Poskytovatel zajistí takovou ochranu dat, aby nedošlo ke zneužití osobních údajů nebo náhodnému zpřístupnění.
  11. Poskytovatel může pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele, o čemž uživatele vyrozumí.

XII. COOKIES

  1. Cookie je malý datový soubor tvořený písmeny a číslicemi, které navštívená stránka ukládá do počítače prostřednictvím prohlížeče. Slouží k personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti, tedy k identifikaci vašeho prohlížeče nebo zařízení.
  2. Kromě vlastních souborů cookie (soubory cookie první strany), používáme v některých případech také soubory cookie třetích stran. V případě souborů cookie třetích stran je správa cookies realizována na jejich straně. Udělením souhlasu dáváte souhlas k ukládání cookies první (provozovateli stránek) i třetí strany a jejich využití.
    1. Na internetových stránkách www.elkbmont.cz používáme nástroje a služby poskytované společnostmi Google, Inc., a to Google Universal Analytics, včetně remarketingu/retargetingu, a přehledů o demografii a zájmech uživatelů a od společnosti Seznam.cz, a.s. využíváme Sklik.
  3. Používání souborů cookies můžete odmítnout volbou v příslušném nastavení ve vašem prohlížeči, tato možnost však může omezit funkčnost našich stránek.

XIII. ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

  1. V souladu s všeobecnými obchodními podmínkami je správcem a zpracovatelem provozovatel stránek www.elkbmont.cz: ELKB mont s.r.o., Velké Valy 236/18, Nymburk, 288 02, IČ: 17944554. Správce je oprávněn poskytnout osobní údaje poskytovatelům služeb uvedených v odst. 12.1.
  2. Dnem 25.05.2018 nabývá účinnosti Nařízení GDPR Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27.04.2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné Nařízení GDPR o ochraně osobních údajů) známé pod zkratkou GDPR (dále jen „GDPR“). GDPR se nevztahuje na zpracování osobních údajů prováděné fyzickou osobou v průběhu výlučně osobních či domácích činností. Jde o čl. 2 odst. 2 písm. c) GDPR.

XIV. SHROMAŽĎOVÁNÍ

  1. Podle čl. 6 GDPR shromažďujeme tyto osobní údaje fyzických osob a toto shromažďování provádíme na základě níže uvedených právních předpisů.
    1. Splnění právních povinností podle právních předpisů (čl. 6 odst. 1, písm. c) GDPR)
      • zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví,
      • zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty,
      • zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů,
      • zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád,
      • zákon č. 254/2004 Sb., o omezení plateb v hotovosti,
      • zákon č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu.
    Tento výčet zákonných předpisů není konečný. Pokud právní předpis ukládá shromažďování údajů, musí být námi shromažďovány. Ve shromažďovaných údajích se z osobních údajů objevuje jméno, příjmení, sídlo firmy nebo bydliště včetně PSČ, IČ, DIČ, ve kterém je zjistitelné rodné číslo. Archivační lhůta je podle ustanovení, která platí pro tyto právní předpisy, obvykle 5 až 10 let.
  2. Oprávněný zájem správce (čl. 6 odst. 1, písm. f) GDPR)
    1. Fyzické osoby, které zastupují vaši firmu. V rámci naší činnosti mohou být u nás zaznamenány osobní údaje, které patří dalším fyzickým osobám, vašim zaměstnancům, příp. spolupracovníkům, které jste nám uvedli nebo nám uvedete. Jedná se o fyzické osoby, které jsou osobami kontaktními a se kterými máme spolupracovat nebo jim přímo poskytovat naše služby a produkty. Jedná se zejména o jméno, příjmení, telefon, adresa, e-mail. Tyto údaje si určujete sami a je potřeba zvažovat, jaké údaje nám za tyto osoby poskytnete. Údaje o těchto osobách budeme shromažďovat po dobu spolupráce s vámi. Pokud bude spolupráce ukončena, budeme je uchovávat po dobu dalších 2 let pro účely zpětného kontaktování v případě potřeby.
    2. Sledování vaší obchodní aktivity – fyzických osob. V rámci naší činnosti jsou sledovány údaje, které se váží na odběry služeb, a to v množství i čase, abychom mohli lépe vystihnout vaše potřeby, a tak lépe určili směr našeho podnikání. Údaje budeme shromažďovat po dobu spolupráce s vámi. Pokud bude spolupráce ukončena, budeme je uchovávat po dobu 2 let.
    3. Cookies. Cookies používáme k tomu, abychom mohli sledovat na webu preference návštěvníků a abychom mohli podle toho optimálně vytvářet webové stránky. Cookies jsou malé “soubory”, které se uloží na váš pevný disk. Vedou k usnadnění navigace a zajištění vysoké míry uživatelského komfortu webové stránky. Cookies se mohou využívat ke zjištění, zda jste už ze svého počítače navštívili naše stránky. Identifikuje se pouze cookies na vašem počítači. Používání cookies máte právo deaktivovat ve vašem internetovém prohlížeči.
    4. Marketing – zasílání newsletterů. Vaše osobní údaje (e-mail) využíváme za účelem přímého obchodního sdělení. Jste-li naším zákazníkem, děláme tak z oprávněného zájmu, neboť důvodně předpokládáme, že Vás naše novinky zajímají, a to po dobu 2 let od poslední objednávky. Kdykoli můžete zrušit zasílání těchto newsletterů, a to e-mailem. Za zákazníka je považován každý, kdo zakoupil náš produkt, službu nebo využil naše produkty zdarma.
    5. Reference – zpětný názor. Vaše osobní údaje rovněž zpracováváme za účelem zjišťování spokojenosti zákazníků, zasílání dotazníků spokojenosti, žádostí o referenci a jiných způsobů, na základě kterých získáváme informace, které poté slouží ke zkvalitnění poskytovaných služeb.
  3. Zpracování nezbytné pro plnění smlouvy – fyzické osoby (čl. 6 odst. 1, písm. b) GDPR) V návaznosti na naši smlouvu shromažďujeme osobní údaje fyzických osob, které jsou kontaktními osobami (dále jen „fakturační kontakt“) a se kterými máme spolupracovat nebo jim přímo poskytovat naše služby (dále jen „student“). Jedná se zejména o jméno, příjmení, adresu, telefon a e-mail fakturačního kontaktu, příp. i studenta. Telefonní a e-mailový kontakt si určujete sami, a je třeba zvažovat, zda nám poskytnete tato data pouze na fakturační kontakt nebo i na studenta.
    1. Telefon U fakturačního kontaktu, příp. studenta evidujeme telefon, na který odesíláme informativní SMS, případně voláme.
    2. E-mail U fakturačního kontaktu evidujeme e-mail, na který odesíláme, mimo jiné, upomínky o dlužných platbách.
    3. Odběry služeb Dále shromažďujeme údaje o odběrech služeb, abychom mohli vyčíslit bonusy za čerpání našich služeb a případné další slevy, které poskytujeme. Údaje o těchto osobách budeme shromažďovat po dobu spolupráce s vámi. Pokud bude spolupráce ukončena, budeme je uchovávat po dobu dalších 2 let pro účely zpětného kontaktování v případě potřeby.
  4. Zájem, který je podrobený souhlasu – fyzické osoby (čl. 6 odst. 1, písm. a) GDPR) Jako zájem, který je třeba podrobit souhlasu, je fotografování a natáčení fyzické osoby takovým způsobem, že lze osobu identifikovat. Fotografie slouží pro reklamní účely, tedy propagování daného produktu nebo ELKB mont s.r.o., mohou být umístěny do reklamních produktů, na web, v prostoru firmy na zdech. Natáčení slouží jako reklama produktu, může být použito v reklamních rozesílkách nebo přímo na webu ELKB mont s.r.o. Fotografie a natočené spoty budeme uchovávat po dobu 5 let.

XV. MLČENLIVOST NAŠICH ZAMĚSTNANCŮ

  1. K vašim datům se dostanou jen naši zaměstnanci, kteří pracují na dohody konané mimo pracovní poměr. Všichni zaměstnanci jsou podrobeni prohlášení o mlčenlivosti, a to po celou dobu trvání pracovního poměru, resp. dohod konaných mimo pracovní poměr a dále pak tato mlčenlivost trvá i po ukončení pracovního poměru/dohod konaných mimo pracovní poměr. Každá osoba, která se dostane k osobním údajům, musí být zaměstnancem podle zákoníku práce, nebo s ní musí být sepsána Zpracovatelská smlouva.

XVI. PRÁVO NA INFORMACE

  1. Upozorňujeme, že podle GDPR, zejména celé kapitoly III., máte jako subjekt údajů svoje práva. Níže uvádíme zjednodušené citace vašich práv z GDPR.
  2. Právo odvolat udělený souhlas – čl. 7 odst. 3 GDPR
    1. Subjekt údajů má právo svůj souhlas kdykoli odvolat. Odvoláním souhlasu není dotčena zákonnost zpracování vycházejícího ze souhlasu, který́ byl dán před jeho odvoláním. Před udělením souhlasu o tom bude subjekt údajů informován. Odvolat souhlas musí být stejně snadné jako jej poskytnout.
  3. Informace a přístup k osobním údajům – čl. 13 GDPR
    1. Právo na informace znamená, že máte právo obdržet informace o tom, jak zpracováváme osobní údaje. Tato fakta se dozvíte v tomto sdělení, nebo Vám je rádi poskytneme na vyžádání.
  4. Právo subjektu údajů na přístup k osobním údajům – čl. 15 GDPR
    1. Subjekt údajů má právo získat od správce potvrzení, zda osobní údaje, které se ho týkají, jsou či nejsou zpracovávány, a pokud je tomu tak, má právo získat přístup k těmto osobním údajům.
  5. Právo na opravu – čl. 16 GDPR
    1. Subjekt údajů má právo na to, aby správce bez zbytečného odkladu opravil nepřesné osobní údaje, které se ho týkají. S přihlédnutím k účelům zpracování má subjekt údajů právo na doplnění neúplných osobních údajů, a to i poskytnutím dodatečného prohlášení.
  6. Právo na výmaz („právo být zapomenut“) – čl. 17 GDPR
    1. Subjekt údajů má právo na to, aby správce bez zbytečného odkladu vymazal osobní údaje, které se daného subjektu údajů týkají, a správce má povinnost osobní údaje bez zbytečného odkladu vymazat.
  7. Právo na omezené zpracování – čl. 18 GDPR
    1. Subjekt údajů má právo na to, aby správce omezil zpracování ve vyjmenovaných případech.
  8. Oznamovací povinnost ohledně opravy nebo výmazu osobních údajů nebo omezení zpracování – čl. 19 GDPR
    1. Správce oznamuje jednotlivým příjemcům, jimž byly osobní údaje zpřístupněny, veškeré opravy nebo výmazy osobních údajů nebo omezení zpracování provedené v souladu s čl. 16, čl. 17 odst. 1 a čl. 18, s výjimkou případů, kdy se to ukáže jako nemožné nebo to vyžaduje nepřiměřené úsilí. Správce informuje subjekt údajů o těchto příjemcích, pokud to subjekt údajů požaduje.
  9. Právo na přenositelnost údajů – čl. 20 GDPR
    1. Subjekt údajů má právo získat osobní údaje, které se ho týkají, jež poskytl správci, ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu, a právo předat tyto údaje jinému správci podle uvedeného článku.
  10. Právo vznést námitku – čl. 21 GDPR
    1. Subjekt údajů má z důvodů týkajících se jeho konkrétní situace právo kdykoli vznést námitku proti zpracování osobních údajů včetně profilování v souladu s tímto článkem. Správce osobní údaje dále nezpracovává, pokud neprokáže závažné oprávněné důvody pro zpracování, které převažují nad zájmy nebo právy a svobodami subjektu údajů, nebo pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků.
  11. Právo nebýt předmětem žádného rozhodnutí založeného výhradně na automatizovaném zpracování – čl. 22 GDPR
    1. Subjekt údajů má právo nebýt předmětem žádného rozhodnutí založeného výhradně na automatizovaném zpracování, včetně profilování, které má pro něho právní účinky nebo se ho obdobným způsobem významně dotýká.
  12. Právo vznést stížnost na Úřad pro ochranu osobních údajů – čl. 77 GDPR
    1. Aniž jsou dotčeny jakékoliv jiné prostředky správní nebo soudní ochrany, má každý subjekt údajů právo podat stížnost u některého dozorového úřadu, zejména v členském státě svého obvyklého bydliště, místa výkonu zaměstnání nebo místa, kde došlo k údajnému porušení, pokud se subjekt údajů domnívá, že zpracováním jeho osobních údajů je porušeno toto nařízení.

XVII. KODEX – ZÁSADY PRO ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

  1. Osobní údaje shromažďujeme výhradně:
    • od fyzických osob, které u nás zakoupily produkt nebo službu
    • od fyzických osob, které uvedete jako svoje kontaktní osoby v rámci našeho smluvního vztahu, který vzniká úhradou zakoupeného produktu,
    • od zaměstnanců, spolupracovníků, kontraktorů, dodavatelů, jiných třetích stran.
  2. Nikdy jsme nezískávali ani nebudeme získávat kontakty nelegální cestou, jako například kupováním databází.
  3. Námi získané osobní údaje budeme chránit a nebudeme je nezákonně postupovat.
  4. Osobní údaje budou ochraňovat naši případní zaměstnanci, kteří mají podepsanou dohodu o mlčenlivosti.
  5. Data nebudou předávána mimo EU a nejsou zpracovávána mimo EU.
  6. Budeme respektovat veškerá práva subjektu osobních údajů.
  7. Výmaz budeme realizovat bezodkladně, data budou anonymizována.
  8. Budeme respektovat Vaše přání zůstat našimi klienty, ale neodebírat naše newslettery.
  9. Plníme dle čl. 13 GDPR informační povinnost.

XVIII. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

  1. Pokud smlouva a tyto obchodní podmínky nestanoví jinak, řídí se smluvní vztahy se zákazníkem zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a ostatními platnými právními předpisy a dále bez ohledu na to, zda jsou ke smluvnímu textu připojeny těmito obchodními podmínkami, které jsou k dispozici v sídle poskytovatele a na internetových stránkách www.elkbmont.cz.
  2. Odsouhlasením nabídky či jiným uzavřením smlouvy zákazník potvrzuje, že se seznámil s obchodními podmínkami v aktuálním znění a že s těmito podmínkami souhlasí. V případě rozporu mezi obchodními podmínkami a smlouvou či nabídkou poskytnutou poskytovatelem zákazníkovi, má přednost smlouva či nabídka.
  3. V případě, že se kterékoli ustanovení obchodních podmínek stane neplatné či nevymahatelné, nebude to mít vliv na platnost ostatních ustanovení.
  4. Znění těchto obchodních podmínek je pro smluvní strany závazné a tvoří nedílnou součást objednávky či každé jednotlivé smlouvy uzavřené mezi účastníky dle čl. III těchto obchodních podmínek.
  5. Zákazník podpisem a/nebo uzavřením smlouvy potvrzuje, že obsah všech výše uvedených materiálů, jakož i jinde v těchto obchodních podmínek označených materiálů, je mu znám.
  6. Znění obchodních podmínek může poskytovatel měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek. Aktuální znění platných a účinných obchodních podmínek pro zákazníka jsou k dispozici na webových stránkách poskytovatele. Jakékoliv změny či doplnění těchto obchodních podmínek nabývají účinnosti k datu vydání aktuálních obchodních podmínek a jejich zveřejnění na webových stránkách poskytovatele.
  7. Dojde-li ke změně obchodních podmínek, je poskytovatel povinen o této skutečnosti před nabytím účinnosti jejich nového znění vhodným způsobem informovat zákazníka, přičemž za vhodný způsob se považuje zejména:
    1. zveřejnění na internetových stránkách poskytovatele www.elkbmont.cz,
    2. oznámení o jejich zveřejnění na e-mailovou adresu zákazníka,
    3. zaslání jejich aktuální verze na e-mailovou adresu zákazníka,
    4. zaslání jejich aktuální verze v listinné podobě na korespondenční adresu zákazníka, přičemž volba způsobu oznámení přísluší poskytovateli.
Tyto všeobecné obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 20. 1. 2024.
Vyhledávání